Pomaly nikde nevidieť inú tvár, než súčasného primátora. „Náš primátor“ a „Spolu ďalej“ sa na občana valí z každého možného miesta, kde Vám len oko spočinie. Ostatní úbohí kandidáti sa krčia po skrytých kútoch, občas vykuknú z autobusovej zastávky alebo spoza nejakého plota, väčšinou sa usmievajúc akoby v rozpakoch nad tým, že sa vôbec opovažujú ukazovať. Na reklamnej slučke city obrazoviek, medzi zubnou pastou a voňavkami či ponukou priemyselnej nehnuteľnosti, sa tiež objavujú zábery tejto už nenahraditeľnej nitrianskej osobnosti. Je vkusne ovenčená oranžovo očíslovaným radom adlátusov z terajšej a asi aj budúcej mestskej poslaneckej honorability.
Podľa neoficiálnych zdrojov má kandidát na primátora SMERu k dispozícii v Nitre 100 bilboardov a 150 citylightov. Len u tých posledných sa cena na dvojtýždňový prenájom mohla vyšplhať (so započítaním množstevných zliav, či DPH) na 25 tisíc €. Škoda prerátavať ostatné výdavky na rôzne formáty vizuálov.
Radšej si otvorte miestnu reklamnú tlač, napríklad pre Slovensko typickú hlásnu trúbu vedení miest, v Nitre zvanú ECHO, kde sa už niekoľko týždňov rozoberajú úspechy vedenia Mesta. Alebo si pozrite výstavu „Nitra pred piatimi rokmi a teraz“, vtipne umiestnenú hneď pri vchode do najväčšieho nákupného centra či reklamu v miestnej televízii. Zaznamenajte „kultúrne“ podujatia sponzorované Mestom v poslednom čase alebo sa zastavte na centrálnom Svätoplukovom námestí, kde sa pod čerstvo dovezeným ozrutným smrekom stavia vianočné mestečko (v polovici novembra!), ktoré ožije tesne pred volebným moratóriom.
Dobrá réžia. Výtvarne a obsahovo slabá ale účinná mozgomiškáreň. Čo ukazuje? Že na volebnej reklame netreba šetriť. Najmä ak sa dá všetko utiahnuť z cudzích zdrojov. Napríklad z mestských. Aj preto sú v titulku tohto príspevku tie dve budovy a jeden most, posledné „úspešné“ transakcie mesta. Však vieme, o čo ide. V titulku by mohlo byť podstatne viac položiek. V tom prípade by však bol nechutne dlhý.
Autor blogu chce viesť korektnú volebnú kampaň. Ostatne – kde by na ňu vzal tie milióny? A tak mu ostáva iba viera, že ani tá najlepšia reklama nepredá zlý prací prášok. A tu v Nitre sa ponúka zlý produkt – v oranžovom brande. Špinu však nevyperie, len ju trochu prifarbí. Na oranžovo.